پرش لینک ها

مصاحبه روزنامه صبح امید با آقای مهندس علی آبادی

مهندس منصور علی آبادی فراهانی مدیرعامل شرکت فناور پایدار بن کیانمهر و عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی:

نسل جدید سقف های بتنی اینتل دک آماده ارائه خدمت در طرح جهش تولید مسکن

بهره گیری از فناوری بومی سازگار با واقعیت های کشور گامی در مسیر توسعه متوازن در صنعت ساختمان

صنعت ساختمان یکی از صنایع مادر و مهم در اقتصاد کلان به شمار می‌رود. دقیقاً مانند خودروسازی که آن هم یک صنعت مادر است، صنعت ساختمان با طیف وسیعی از مهارت‌های مهندسی مانند عمران، نقشه‌برداری، برق، مکانیک سیالات و حتی مهندسی صنایع مرتبط است. با توجه به اینکه تحولات و اتفاقات جدید صنعت ساختمان همواره مورد توجه مهندسان رشته‌های گوناگون است، این مهم نیز برای شرکت فناور پایدار بن کیانمهر بسیار حائز اهمیت بوده است. هفته نامه سراسری صبح امید در این گزارش با جناب آقای مهندس منصور علی آبادی فراهانی سکاندار شرکت پایدار بن کیانمهر مخترع که از تولیدکنندگان نسل جدید سقف‌های بتنی اینتل دک می‌باشد و در صنعت ساختمان نوآوری داشته و همواره می‌کوشد تا با ابداع و تجاری‌سازی ایده‌های خود محصول نوینی به این صنعت ارائه دهد، به گفتگو پرداخته و خبرنگار ما پای درد دل این مخترع و کارآفرین نشسته که در ادامه ماحصل آن را می‌خوانیم:

مهندس منصور علی آبادی فراهانی سکاندار شرکت پایدار بن کیانمهر در گفتگو با خبرنگار صبح امید با اشاره به سوابق کاری خود افزود: اینجانب متولد شهر اراک، فارغ‌التحصیل مهندسی عمران از دانشگاه آزاد سال 1378 می‌باشم که در حین تحصیل در دانشگاه به واسطه علاقمندی به طراحی، وارد این حوزه شدم و کسب و کار خود را در زمینه طراحی و ساختمانی آغاز کردم، از سال 1381 به عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی درآمده و از همان ابتدا به واسطه جُنب و جوشی که در بخش طراحی و ساختمان داشتم، مورد توجه اساتید کمیسیون‌ها قرار گرفت و از همان سال به عضویت کمیسیون تخصصی کنترل مضاعف نظام مهندسی نائل شدم که همچنان در این کمیسیون فعالیت دارم.

ایشان به تاریخچه تأسیس این شرکت پرداخت و گفت:  شرکت پایدار بن کیانمهر از سال 1395 بر پایه تکنولوژی مدرن در اجرای دال مشبک با نام تجاری اینتل دک در شهر اراک تأسیس و راه‌اندازی شده است. در حال حاضر شبکه نمایندگی این شرکت در سراسر کشور به ارائه خدمات طراحی، تأمین کالا و اجرای اسکلت بتنی بر پایه فناوری اینتل دک می‌پردازد. از آنجایی که زمینه فعالیت تخصصی این شرکت، طراحی و تولید محصولات نوین صنعت ساختمان به ویژه نسل جدید سقف‌های بتنی اینتل دک است، بحمدالله توانسته‌ایم در سال‌های اخیر، نام و نشان اینتل دک را در سراسر میهن عزیزمان ایران نهادینه و به یک برند خوشنام تبدیل نمائیم.

مدیرعامل شرکت فناور پایدار بن کیانمهر اذعان کرد: این شرکت در چهارمین قطب تولید کشور (اراک) بستری فراهم کرده تا عده‌ای از جوانان تحصیل‌کرده دانشگاهی رشته عمران دور هم جمع شوند و علاوه بر کسب تجربه و انتقال تکنولوژی به شرکت در حوزه طراحی، تولید، نظارت، اجراء و… نقش خود را در صنعت ساختمان به خوبی ایفاء کنند و مجموعه پایدار بن کیانمهر را به عنوان یکی از پیشروان صنعت ساختمان به انبوه‌سازان حقوقی و حقیقی معرفی نمایند.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته تکنولوژی مختلفی وارد صنعت ساختمان شده است، اظهار داشت: طی دو دهه اخیر به خاطر افزایش چشمگیر قیمت ساختمان و همچنین قیمت زمین که عمدتاً بیشتر از ساختمان بوده است و به تبع آن قیمت آپارتمان و لزوم تأمین پارکینگ برای احداث ساختمان‌های بلند مرتبه و آپارتمان‌های مسکونی و تجاری، ضوابط شهرداری‌ها در سطح کلان کشور به گونه‌ای است که حداقل به ازاء هر یک واحد می‌بایست پارکینگ تأمین شود و بعضی از واحدها به واسطه متراژ بالاتر، پارکینگ بیشتری نیاز دارند. یکی از مهمترین عوامل برای تأمین تعداد واحدها و طبقات، لزوم تأمین پارکینگ است. از این رو، طی سالیان گذشته به خاطر اینکه این نیاز برای همه ساختمان‌ها برآورد شود، یکسری ستون‌های مزاحم در ساختمان‌ها که قبلاً وجود داشت، باعث می‌شد، معماری پروژه با محدودیت‌هایی روبرو شود. به همین خاطر برای تأمین پارکینگ و بعد از آن، دیزاین داخلی و کنار گذاشتن محدودیت‌ها، سیستم‌های مختلفی وارد کشور شد که این تکنولوژی‌ها به نوعی ابداع کشورهای خارجی مانند اروپا، آمریکا و… بوده است که دامنه‌های بلند را می‌توانند پوشش دهند؛ اما جوابگوی معماری کشور ما نبوده و سازندگان صنعت ساختمان در اجراء با مشکل مواجه می‌شدند. این عامل موجب شد عزم خود را جزم کرده و با تحقیقات، پژوهش، تکمیل اطلاعات، استفاده از دانش بومی و توانمندی خود، محصول نوین طراحی، تولید و وارد صنعت ساختمان کنیم تا کشور اقناع و مانع خروج ارز شود. ضمن آنکه در این مدت کوتاه تا حدودی، بخش قابل توجهی از نیاز صنعت ساختمان را برآورد ساخته‌ایم.

پیام بگذارید